400 000 хартиени удостоверения ще се издават електронно от следващата година - ruse.utre.bg

400 000 хартиени удостоверения ще се издават електронно от следващата година

04 август 2017, 12:52 | Русе утре
  • Снимка:
    НАП- Русе

    Според изпълнителния директор на НАП Галя Димитрова основната мисия на екипа на НАП в момента е още по-добро обслужване на клиентите

През миналата година в офиса на НАП в Русе са били издадени близо 15 000 от тях Банките също спират да изискват хартиени удостоверения

Всички държавни органи и общини, които изискват клиентите им да представят удостоверения за дължими данъци, ще получават тази информация от НАП задължително по електронен път. Промените са записани в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и влизат в сила от началото на 2018 г. В момента над близо 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински органи удостоверения за наличие или липса на задължения, като всяка година НАП издава около 400 000 такива удостоверения на хартия. През миналата година в офиса на НАП в Русе са били издадени близо 15 000 от тях.

Важно е да се отбележи, че през ноември 2016 г. НАП създаде нова електронна услуга, чрез която държавните органи могат да получат данните по електронен път, спестявайки на гражданите време и разходи. От началото на годината до момента според служителите на НАП услугата е ползвана около 5000 пъти, като очакванията са след влизането в сила на промяната в закона информацията да се обменя служебно само и единствено по електронен път.

Междувременно екипът на НАП и Асоциацията на банките в България постигнаха съгласие удостоверенията за наличие или липса на задължения  за клиентите на банките при предоставянето на кредити да се заявяват и получават изцяло електронно, което ще спести значителен ресурс на клиентите. Очаква се електронният обмен между банките и НАП да започне в близките месеци.

Според изпълнителния директор на НАП  Галя Димитрова основната мисия на екипа на НАП в момента е още по-добро обслужване на клиентите. „Всяка промяна е с цел намаляване на разходите и пестене на времето на данъкоплатците. Убедена съм, че успяхме да създадем един универсален способ за електронен обмен, да го представим по най-добрия начин  и днес да имаме законодателна промяна, която да изисква ефективното му използване“, каза по повод промените в закона Галя Димитрова



Коментари

Няма коментари.

Добави коментар

* Задължителни полета
 
 


Още новини от Парите